sâmbătă

Bannock

Reteta asta creeaza chef de iesit la iarba verde!
Bannock-ul este un fel de paine facuta rapid; de fapt nu e chiar paine ca e dulce, e un fel de ...ceva... placinta...nici placinta...
Wikipedia zice "Bannock is any of a large variety of flat quick breads".
Bannock-ul e interesant de facut cand iesi in natura si ai un foc la indemana.
Ingredientele se prepara de acasa; eu am folosit asa:
- 500 g de faina
- 1 plic de zahar vanilat
- 1 plic praf de copt
- 1 lingurita de scortisoara
- 5 linguri de zahar
- jumatate de punguta de lapte praf (cred ca vreo 100g)
- unt (cam un sfert de pachet)
Toate cele de mai sus se amesteca iute cu mixerul si se obtine o "pudra"; untul se inglobeaza bine si compozitia ramane pufoasa.
Mai departe continuam la iarba verde :-)
Am mai pus un ou,
.
am adaugat apa si ne-am apucat de framantat; intre timp au fost pregatite si fructele confiate (stafide, caise etc.)

Intr-o tava de tabla, pe care o putem pune pe foc fara regrete, punem niste ulei (merge si cu hartie de copt) si o lasam la incins pe jar.

Compozitia (care acum include si fructele) se intinde uniform si cu grija in tava si se arunca iar pe jar. Daca jarul e prea puternic o sprijinim pe niste pietre sa stea mai sus, ca altfel se arde pe fund (bannock-ul). Noi am patit-o.


Se mai verifica din cand in cand ca sa nu se arda si se intoarce pentru a se rumeni si pe cealalta parte.
Rezultatul este asta:

Nu e nici foarte dulce, aduce putin cu cozonacul, dar e mult mai compact si mai dens (nu e pufos ca un cozonac), mai degraba e ca o paine la cuptor.
E un desert distractiv.
Mai facem, speram sa ne perfectionam.
Pofta mareee!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Salut. Fara fructe confiate ai incercat? Cum crezi ca ar iesii?
Eugen.

Mircea spunea...

Asta a fost singura data cand am incercat; merge si fara fructe, ori dulce (spre gustul de cozonac), ori poate chiar fara zahar, sa iasa ca o paine.
Daca incerci imi spui cum a iesit :)

Trimiteți un comentariu